Název: Name: | Sd.Kfz.231 (8-rad) | Sd.Kfz.231 (8-rad) |
Originální název: Original Name: | Schwerer Panzerspähwagen (Sd.Kfz.231) (8-rad) | |
Kategorie: Category: | ťažký obrnený automobil | heavy armored car |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Büssing NAG, Leipzig | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 610 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 8300 / 8500 1) kg | 18298 / 18739 1) lb |
Celková délka: Overall Length: | 58502) mm | 19ft 2,31in 2) |
Celková šířka: Overall Width: | 2200 mm | 7ft 2,6in |
Celková výška: Overall Height: | 2350 mm | 7ft 8,51in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 270 mm | 10,63in |
Pancéřování: Armour: | Podvozok: predok 14,5 mm (v roku 1941 montáž dodatočného panciera (Zusatzpanzer), v roku 1942 zväčšená hrúbka čelného panciera na 30 mm) boky a zadok 8,0 mm dno a vrch 5,0 mm Veža: štít kanóna - 14,5 mm (30 mm) boky a zadok 8 mm vrch 5 mm | Chassis: front - 14,5 mm (in 1941 installation additional armor plate (Zusatzpanzer), in 1942 increasing front armor to 30 mm) sides, rear - 8 mm top - 5 mm Turret: gun mantlet - 14,5 mm sides, rear - 8 mm top - 5 mm |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Büssing NAG L8V/GS (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 7.910 cm3)3) Od 1/1942: Büssing NAG GS 180 (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 8.363 cm3)4) | Büssing NAG L8V/GS (8 cyl., gasoline, water cooled, 7.910 ccm)3) 1/1942: Büssing NAG GS 180 (8 cyl., gasoline, water cooled, 8.363 ccm)4) |
Výkon: Power: | 114 3) / 132,4 4) kW při 3600 ot/min | 152.9 3) / 177.5 4) bhp at 3600 rpm |
Převodové ústrojí: Transmission: | 6+6xR | 6+6xR |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 85 km/h | 52.8 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | ? mph |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 300 km | 186.4 mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 170 km | 105.6 mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | 67 % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,8 m | 71 in |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | 19,7in |
Brodivost: Fording Depth: | 1 m | 39,4in |
Výzbroj: Armament: | 2 cm KwK 30 L/50 (neskôr od roku 1942 2 cm KwK 38 L/65) (180 nábojov) guľomet MG 34 (2.100 nábojov) samopal MP 38 (192 nábojov) | 2 cm KwK 30 L/50 (later in 1942 2 cm KwK 38 L/65) (180 rounds) machine gun MG 34 (2.100 rounds) sub-machine gun MP 38 (192 rounds) |
Vybavení: Equipment: | Dodatočná montáž rádiostanice (rok ?). | Additional radio set installation in ????. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) so zväčšenou hrúbkou čelného panciera od roku 1942 2) s dodatkovým pancierovaním od roku 1941 (Zusatzpanzer) 6350 mm | 1) with increasing front armour from 1942 2) with additional armour from 1941(Zusatzpanzer) 20ft 10in |
Zdroje: Sources: | Thomas L.Jentz, Hilary L. Doyle - schwerer Panzerspaehwagen Sd.Kfz.231 (8 Rad), 232 (8 Rad), and 233, Panzerfunkwagen Sd.Kfz.263 (8 Rad) development and production from 1935 to 1943, Panzer Tracts No.13-2, rok vydania 2011 Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.13 – Panzerspaehwagen Sd.Kfz.3 to Sd.Kfz.263, ISBN 0-9708407-4-8 Егерc, Е. В.: Тяжелые Бpонеавтомобили вермахта, часть 2, Tornado, 1997 |